اشراق خاوری : وبسایت آموزشی مطالعات بهایی به زبان فارسی

با استعانت از روح بزرگ دانشمند شهیر بهایی، جناب اشراق خاوری، مدتی است که سایتی برای مطالعات بهایی به نام ایشان آغاز به کار کرده و سومین دوره آموزشی خود را در تابستان امسال آغاز خواهد کرد. این سایت اینترنتی برای ایجاد زمینه ارتباط آموزشی فراگیر با مخاطبان و حذف موانع جغرافیایی در آموزش معارف بهایی به زبان فارسی راه اندازی شده است و هدف متعالی کسب دانش عمیقتر از امر مبارک از طریق مطالعه منظم و سیستماتیک اصول و مبادی آن را دنبال مینماید. ذیلا برخی از خصوصیات و ویژگیهای برنامه های آموزشی این سایت ذکر میگردد:
- عمومي و فراگير، به نحوی كه همۀ گروه های سنّي واجتماعی با زمينه ها و ميزان اطّلاعات مختلف بتوانند برنامۀ مناسب حال و توان خويش را بيابند و مطالعه كنند.
- توجّه به اصلاح روش های مطالعه با تأكيد برتجربه و تأمّل شخصی بر مطالب و تعميق مطالعات در سطوح مختلف
- توجّه به جنبۀ كاربردی مطالعات با هدف استفاده از أصول و مبادی أمر مبارك برای اصلاح عالم و تجهيز أحبّاء به وسايل لازم پيشبرد تمدّن در حال رشد
- نظم و ترتيب در برنامه های مطالعاتی
- استفاده از دروس معارف عالی أمر و سایر تجربه های آموزش معارف بهائی در ایران و سایر نقاط عالم
- غير رسمی بودن مطالعات و اجتناب از دادن مدرك ودرجۀ تحصيلی
- پرهیز از ورود به مباحث سیاسی خاص و مباحثی که با أصول اعتقادات بهائی مغایرت آشکار دارد.
- اجتناب از اظهارنظر له یا علیه شخصیت های مذهبی و سیاسی معاصر و توهین به اشخاص و یا تحقیر دیگر عقاید
برنامه های آموزشی این سایت بصورت کاملا آنلاین و بصورت دوره های ۱۲ هفته ای ارائه میگردد. بسته به درس انتخاب شده، مطالعه منظم متون درسی، شرکت در گفتگوهای مجازی، ارائه و ارسال تکالیف و آزمونهای مقطعی و پایان ترم وجود خواهد داشت که دانشجویان ملزم به شرکت در آنها خواهند بود. ترم تابستان از ابتدای تیرماه آغاز خواهد شد که ثبت نام اینترنتی از نیمه خرداد فعال خواهد بود. در این ترم دروس ذیل ارائه خواهند شد که علاقه مندان میتوانند حداکثر تا ۳ درس را بصورت همزمان مطالعه نمایند:
- کتاب اقدس 1، کتاب اقدس 2، خطابات عبدالبهاء، مفاوضات عبدالبهاء، رساله مدنیه، تاریخ نبیل، بشارات، تحقیق 1، عربی 1، قرن انوار، لوح ابن ذئب، وصایای هیاکل مبارکه، گوهر یکتا، قرن بدیع
برای اطلاعات بیشتر و ثبت نام به آدرسی اینترنتی new.eshraghkhavari.org مراجعه نمایید.

وب سایت اشراق خاوری

دسته بندی